3/11/2017

Markafoni sitesinde 3D güvenlik yok

İnternetten alışveriş yapmayı hepimiz seviyoruz. Ancak bunun riskleride var elbette. Bunun önüne 3D güvenlik ile geçilebiliyor. Dün akşam beni ciddi üzen ki 3 saat sitede vakit geçir sepetini oluştur son aşamada cinnet geçir durumumu paylaşmak istiyorum. Markafoni sitesinde 3D güvenlik yok neden yok halen aklım almıyor.

markafoni-sitesinde-3d-guvenlik-yok


3D Güvenlik E Ticaret Sitelerinde Zorunlu mu?



Bunu size tüketici finansman sitesinden aldığım bir paragrafla anlatmak istiyorum.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından Resmi Gazete‘nin 10 Mart 2007 tarih ve 26458 sayılı nüshasında yayımlanan Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik’in “Teknik altyapıya ilişkin hususlar” başlıklı 27A maddesinin üçüncü ve yedinci fıkrası fıkrasına göre, üye işyeri anlaşması yapan bankalar ve üye işyerleri, harcama ve alacak belgesi düzenleme imkanı olmayan, kart hamili tarafından başlatılan ve internet kullanılarak gerçekleştirilen işlemler için, diğer önlemlerle birlikte 3D Güvenlik (Secure) kart hamili doğrulama teknolojisini içerecek şekilde kart kullanım alt yapısı tesis etmek zorunda olacak. Bu kapsamda gerçekleştirilecek işlemlerde söz konusu altyapının kullanımının zorunlu tutulması, üye işyeri anlaşması yapan bankaların ve üye işyerlerinin tercihlerine bağlı, zorunlu tutulmadığı durumlarda kullanım kart sahibinin tercihine bağlı olacak.

Yani 3D güvenlik seçenek değil bir zorunluluk. Ancak Markafoni sitesinde 3D güvenlik yok. Yani siz alışverişinizi yaparsınız sonra koştur hesabınıza bakarsınız ne kadar çekilmiş. Kusura bakılmasın ama en küçük online alışveriş sitesinde bile 3D güvenlik seçeneği aktifse ve Markafoni gibi büyük bir sitede yoksa bunun için şikayet kaydı oluşturmakla uğraşmam.

Beni düşünmeyen üzerine indirim yapıyorum diyerek sitelerinde keyifle vakit geçirip sonrasında cinnet geçirtmişse herkesin duymasını da isterim.

Kısaca eğer ki benim gibi online alışverişte ciddi risklere karşı kartınızı 3D güvenlikle koruyorsanız Markafoni sitesinde 3D güvenlik yok boş yere vaktinizi harcamayın. Sonrasında sepetinizdekilere bakıp üzüntü duyarsınız.
sevgilerrr

7 yorum:

  1. bunu gerçekten bilmiyordum ! öğrendiğim iyi oldu sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 saatte siteyi talan ettim dün akşam, heryerde kullandığım banka kartımla almak istedim 3D güvenlik harici kullanmıyorum onu bi bakarım olmuyor
      Sitelerinde var deniliyor ama asla 3D güvenlik seçeneği gözükmüyor ödeme ekranında :(

      Sil
    2. Canım bunu siteye yazdınmı

      Sil
    3. siteye yazdığımda

      verilecek yanıt otomatiktir canım. Birsürü arkadaşıma sordum. Alışverişlerinizde telefonunuza şifre geliyormu diye hiçbirine gitmiyor. Yani sesini çıkartmazsan bu böyle devam edicekti

      Sil
  2. Bende bilmiyordum cidden böyle bir sitede olmaması üzücü..

    YanıtlaSil
  3. Bu tür siteleri deşifre etmek gerek. Teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  4. 3D güvenlik günümüzün olmazsa olmazı. Kişiler alışveriş yaparken bir sitede bu özellik var mı yok mu dikkat etmeli.

    YanıtlaSil